熊人ポールの日本語奮闘記


昨日、星野さんの展示会に行きました。

彼は二十年ぐらいアラスカで自然の写真をとった!
星野さんの写真が本当にすてきです。


僕の考えは、自然の写真が一番難しいです。
とくに野生の動物!

僕も半年間、南東アラスカにその事をしました。
だから、とる時に忍耐や運がいる事を分かるね。

アラスカに僕の時間が少なかっただけど、忘れることができないです!

アラスカは、大広い、大綺麗、そして危ないです!
だから、その場所にいる時、生きるの感じがあります!


この写真は、アラスカに僕の最初の熊写真です!

熊が初めて野生の熊を撮った時の写真だそうです。

森の中に自分で5時間ぐらい待てました。

その熊が来た時、サケをつかまれました。
でも、30分写真とりません。 見てるだけでした!

それから、30メーターぐらいから最初の写真をとった!


突然、熊の頭が僕の方向を見た!

カメラの音を聞きましたね! 恐!!!! どうしお!


直ぐ後は、熊が後部足で立ちましたよ!

ダブル恐!!! どうしお!


僕が逃げれば、熊は100パーセント追跡するね!

僕は熊の事を勉強してたから、そのままをしてた。
そして、ゆっくりで熊が行きました。


熊はキラーじゃない!と思いました!
なぜなら、熊が脱出するの場所あった、そして、僕は安全だった!

やった!


この写真は、僕の絵です。

熊がエンピツで描いた熊の絵です。

別の時、黒熊の写真をとった。 それから絵を書きました。

いいですか?


宝龍


☆写真家の星野道夫さんは、撮影中にヒグマに襲われて亡くなられたそうで、
  熊好きの熊としては、特別思うことがあったみたいです。


Yesterday I went to hoshino san's exhibition, He took wild life pictures
in alaska for about 20 years! Hoshino's photos are fantastic.

My thinking is, that nature photography is the most difficult to take,
especially wild animals! I also took photos in alaska for half a year,
therefore I understand the patience and luck required when you take
their photo.

My time in Alaska was short, but I will never forget it! Alaska is huge
and spacious, and extremely beautiful, and extremely dangerous becasue
of that you really feel alive there!

This photo is the first photo I ever took of a wild bear in alaska! I waited
for about 5 hours by myself in the forest. When the bear came it caught
a salmon, for about 30 minutes I took no photos. I only watched. Then
from about 30 meters away I took my first photo,suddenly the bear looked
my way. He heard the sound of my camera, THIS IS SCARY!!!! What should
I do! Soon after that the bear stood up on his hind legs! Double this is scary!!!!
What should I do! If I run away 100% he will give chase. Because I had studied
about bears i stayed how I was, and slowly he went away.

I remember thinking bears are not killers, because he had a place to escape,
I was safe! I did it!

This picture is a drawing I did from a photo I took of a black bear.

I hope you enjoy it!


Paul


| HOME |

Design by mi104c.
Copyright © 2017 ポールの熊人日記, All rights reserved.

